• PrimaLuna EVO 100 Poweramp

13510.00
szt. Do przechowalni
Czas realizacji zamówienia do 7 dni
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty 0
Kurier 0
Dostępność Na zamówienie

Zamówienie telefoniczne: 696733643

Zostaw telefon

Od 2003 roku PrimaLuna tworzy wzmacniacze lampowe z zastosowaniem unikalnych rozwiązań, których nie ma nikt inny. Technologie PrimaLuny przybliżają Cię do muzyki za cenę, w którą nie uwierzysz gdy usłyszysz produkty PrimaLuna. Żadne inne firmy nie oferują tak zaawansowanych rozwiązań i nie oferują tak wysokiej jakości konstrukcji i dźwięku za tak atrakcyjną cenę. Rozwiązania PrimaLuny cechują najlepszej jakości komponenty, w tym drogie transformatory, kondensatory, rezystory, przewody i lampy oraz układy regulacji i zabezpieczeń lamp, w tym AUTO-BIAS przedłużające ich życie. O wszystkich tych szczegółach przeczytasz poniżej.

 

Dedykowane transformatory toroidalne w układzie zasilania

 

Transformatory zasilające generują dwa rodzaje szumu: akustyczny i magnetyczny. Dlatego właśnie w najlepszych komponentach audio znajdziemy transformatory toroidalne. W porównaniu do tradycyjnych transformatorów, generują one bowiem jedynie 1/10 pola magnetycznego, które degraduje brzmienie. Dodatkowo, eliminacja szczelin powietrznych pozwala toroidom na średnio ośmiokrotną redukcję szumu akustycznego. Ponieważ transformator to zazwyczaj najdroższa część układu, wielu producentów zamiast droższych transformatorów toroidalnych stosuje tańsze transformatory z rdzeniem C lub E.

 

Wzrost ceny za jakość transformatorów toroidalnych jest znaczący, ale Prima Luna nigdy nie idzie na skróty. Wszystkie urządzenia PrimaLuna wyposażone są w duże toroidy. Stosowane przez PrimaLunę transformatory zamknięte są w okrągłych metalowych obudowach a uzwojenia zalane  są żywicą, co redukuje poziom zakłóceń mechanicznych i chroni uzwojenia transformatora przed wilgocią, procesami starzenia związanymi z upływem czasu i korozją.

 

Dedykowane szerokopasmowe transformatory wyjściowe

 

Z punktu widzenia brzmienia, najważniejszą częścią każdego wzmacniacza lampowego są transformatory wyjściowe. To one determinują jak głęboko schodzi bas i jak wysoko sięga góra. Nawet 250W mocy wyjściowej da słaby bas i matowe wysokie tony, jeśli transformator wyjściowy nie ma odpowiedniego pasma. Prima Luna ogranicza moc wyjściową zwiększając żywotność lamp oraz stosuje szerokopasmowe transformatory wyjściowe najwyższej klasy. Dobry transformator może kosztować fortunę. Wielu producentów próbuje więc ciąć koszty sięgając po produkowane seryjnie transformatory obecne na rynku. Prima Luna projektuje transformatory od podstaw i nawija je we własnej fabryce.

 

To dlatego nic nie brzmi tak, jak wzmacniacze PrimaLuna.

 

„Doskonały bas i świetnie rozciągnięte wysokie tony wzmacniacza w pełni korelują z pomiarami. Transformatory wyjściowe Prima Luna to światowa klasa.” 

John Atkinson, Stereophile.

 

Zdalne przełączane tryby pracy lamp triodowy/ultraliniowy

 

Czy masz w swojej kolekcji albumy, które kochasz, ale które przestałeś słuchać, i które od lat leżą zakurzone na półce? Na przykład klasyka lub jazz nagrane w latach sześćdziesiątych… Każdy audiofil może opowiedzieć o płytach, których przestał słuchać ponieważ brzmią ostro, jasno i mechanicznie. Problem ten znalazł wreszcie rozwiązanie.

 

Wzmacniacze lampowe oparte o triody, a zwłaszcza triody w konfiguracji single-ended [SET], są popularne ze względu na ciepły, pełny dźwięk i elastyczność w połączeniach z innymi komponentami systemu. Niestety, triody mają sporo ograniczeń. Tryb ultraliniowy pozwala osiągnąć lepsze rozciągnięcie na dole i na górze oraz większą moc wyjściową. Brzmienie jest bardziej energetyczne. Zaś różnica między cichym i głośnym oraz jasnym i ciemnym jest dużo wyraźniejsza. Praca w trybie triodowym bardzo, ale to bardzo ogranicza!

 

Najlepszą opcją jest możliwość skorzystania z obu trybów. Inżynierowie holenderskiej firmy Prima Luna opracowali sprytny układ, który pozwala na zmianę trybu z triodowego na ultraliniowy za pomocą jednego naciśnięcia przycisku na pilocie zdalnego sterowania. Nie trzeba nawet wstrzymywać odtwarzania muzyki! Porównaj oba tryby w czasie rzeczywistym podczas odsłuchów i wybierz ten, który daje najlepsze brzmienie dla konkretnej piosenki czy albumu.

 

Przełącznik stereo-mono

 

To proste, wzmacniacze mocy PrimaLuna EVO poprzez przełączenie przełącznika dostępnego z boku obudowy natychmiast przełączają się z trybu stereo na tryb monoblok! Rodzi to nowe możliwości polepszenia systemu. Możesz zacząć od inwestycji w pojedynczy wzmacniacz i używać go w trybie stereofonicznym, a wraz ze wzrostem budżetu system może się rozrosnąć o drugi taki sam wzmacniacz, po czym oba możesz przełączyć w tryb monofoniczny.

 

Zaletą działania monobloku jest to, że wzmacniacz ma teraz podwójne transformatory wyjściowe zapewniające najlepsze sprzężenie z głośnikami. Jego impedancja wyjściowa staje się dwukrotnie niższa, możesz "napędzić 2 razy trudniesze głośniki". Dodatkowo zyskujesz dodanie 2-omowego odczepu głośnikowego do odczepów 4 i 8-omowych.

 

Chociaż wszystkie wzmacniacze PrimaLuna są stworzone do współpracy z "eletrostatami" czy "magnetostatami" takimi jak Magnepan czy Martin-Logan, nic nie słyszałeś, dopóki nie usłyszałeś ich podłączonych do monobloków PrimaLuna.

 

Wzmacniacze są doskonałe. Twój system jednak może nie być

Każdy wielbiciel techniki lampowej powie, że najbardziej muzykalnymi lampami są EL34. Stosują je wszyscy. Ale jedynie Prima Luna - dzięki dedykowanym transformatorom wyjściowym własnej produkcji - potrafi dać EL34 piękną średnicę i wypełnione powietrzem wysokie tony, które zdają się nie kończyć. A także potężny bas. To nie przypadek, że nasze wzmacniacze wykorzystywane są do napędzania subwoferów.

 

Jednak każdy system jest inny. Co zrobić jeżeli kolumny są za duże w stosunku do kubatury pomieszczenia i zalewają wszystko nadmiarem basu? Co robić jeżeli brzmienie jest zbyt ciemne? Albo za jasne? A jeśli chcesz po prostu sprawdzić czym różnią się barwy brzmienia generowanego przez lampy różnych producentów? Posiadacze wzmacniaczy innych marek są w kropce. Chcesz dostroić brzmienie? Kup nowe interkonekty.

 

Prima Luna daje wybór. Kiedy tylko zechcesz, sprawdź 6L6G, 6L6GC, 7581A, EL34, EL37, 6550, KT66, KT77, KT88, KT90, KT120 a nawet ogromne KT150. Nasz projekt jest odporny na przyszłość. Wzmacniacze Prima Luna są kompatybilne nawet z lampami, które jeszcze nie powstały!

 

To, co inne firmy nazywają układem AUTO BIAS jest w zasadzie regulacją biasu katody. To popularna, najtańsza metoda. Można ją znaleźć w popularnych wzmacniaczach estradowych, ale i w high-endowych komponentach kosztujących sto tysięcy złotych i więcej… Redukuje ona dostępną moc wyjściową wzmacniacza i jest wymagająca dla lamp. Skraca czas ich życia i zwiększa ryzyko zwarć w układzie oraz niszczących skutków awarii lamp. Układ Adaptive Auto Bias opracowany przez firmę Prima Luna to prawdziwie nowoczesna technologia, która opiera się o szereg czujników monitorujących pracę lamp i ułatwiających prowadzenie regulacji w czasie rzeczywistym.

 

Co więcej, to JEDYNY układ tego typu na świecie. Działa on w sposób ;adaptacyjny’ redukując stres lamp przy większych poziomach głośności. Zmniejsza, przy tym, poziom zniekształceń o 50% i znacznie wydłuża trwałość lamp. Układ Adaptive Auto Bias jest całkowicie pasywny i leży poza ścieżką sygnału. Rezultatem jego działania jest praktycznie bezobsługowa praca wzmacniacza, długi czas życia lamp oraz minimalny poziom zniekształceń. No i oczywiście zadziwiające brzmienie.

 

Jest to również rozwiązanie wyjątkowo elastyczne. Pozwala bowiem na wykorzystanie większości lamp obecnych aktualnie na rynku. Układ jest nawet wyposażony w możliwość precyzyjnego dopasowania do lamp EL34 oraz KT88/KT120/KT150.

 

Wskaźnik awarii lamp

 

Inżynierowie Prima Luna postanowili tak ułatwić korzystanie z lamp, żeby nikt nie mógł już dłużej "wykręcać się" od realizacji marzeń. W przypadku uszkodzenia się lampy, układ automatycznej regulacji prądu podkładu przestawia wzmacniacz w tryb awaryjny - żadna inna część nie ulegnie uszkodzeniu. Pod lampą wymagającą wymiany zaczyna migać czerwona dioda LED.

 

Gdy lampa straci swoje parametry i wymaga wymiany po prostu wyłącz wzmacniacz, wymień lampę na nową i zacznij słuchać od nowa. Bez problemów. Bez spalenia wzmacniacza. Bez uszkodzenia pozostałych lamp czy wymiany ich części ze względu na konieczność parowania. Bez konieczności wylutowywania spalonych rezystorów z płytki PCB wzmacniacza i bez konieczności wysyłania wzmacniacza do serwisu.

 

AC OFFSET KILLER - wyłącznie w urządzeniach Prima Luna

 

Działanie układu AC OFFSET KILLER przyprawia o dreszcze. Na przykład wtedy, gdy muzyka pojawia się na tle tak czarnym, że myślisz ‚Jak to w ogóle możliwe?’ Masywne transformatory toroidalne nawijane specjalnie na zamówienie Prima Luna są bardzo ciche i emitują niewiele zakłóceń. Ale to i tak za mało. Inżynierowie Prima Luna opracowali układ AC OFFSET KILLER, który obniża szum transformatora do poziomu, o którym inni producenci nawet nie marzą. Niezależnie od tego, jak zły jest prąd zasilania. Rezultat? Poczucie przestrzeni. Faktura. Wybrzmienia strun trwające całą wieczność. AC OFFSET KILLER zadziwia i powala.

 

Inteligentne waty - długie życie lamp

Długość życia lamp zależy jedynie od intensywności ich pracy. Nie ma tu żadnych tajemnic. Najlepiej obciążać je tak, żeby pracować jak najbliżej punktu zera, unikając przy tym zniekształceń przejścia. Żywotność lamp zależy od dwóch czynników: napięcia anodowego i napięcia siatki.

Jeżeli napięcia są za wysokie, po włączeniu wzmacniacza łatwiej o zwarcie lub zniszczenie powierzchni katody, co ogranicza jej zdolność do emisji elektronów. Producenci, którzy wyciskają z lamp ostatnie waty nigdy nie podają dokładnych wartości stosowanego napięcia. Mówią, że jest ‚odpowiednie‘. Jeżeli przyznaliby się do 575, 600 lub nawet 625 woltów, prawdopodobnie nikt nie kupiłby ich wzmacniacza. My z dumą przyznajemy się do 417V dla anody i siatki.

 

Lampy wyjściowe we wzmacniaczach Prima Luna pracują z minimalnym rozpraszaniem i bez wchodzenia w zakres zniekształceń przejścia przez punkt zerowy. W porównaniu z innymi konstrukcjami, wzmacniacze Prima Luna mają mniejszą moc wyjściową dla każdej lampy. Dla KT-120, na przykład, jest to 21W. Stosując dwie, uzyskujemy 42W. To dużo. Ale nasze lampy pracują w lepszych warunkach, niż we wzmacniaczach konkurencyjnych, które osiągają 100W z pary KT-120. To tania droga do wielkiej mocy. Najtańsza. Tyle, że uzyskanie dużej mocy w rzeczywistości musi być bardzo drogie. Potrzebne są lepsze transformatory, lepsze zasilanie, inne kondensatory, gniazda, rezystory, etc. Tak działa Prima Luna.

 

A to jeszcze nie wszystko.

 

Warto zapamiętać: moc nie ma nic wspólnego z jakością brzmienia. Lub uderzeniem basu. Możesz kupić tani amplituner kina domowego i mieć 200W oraz dźwięk dookólny. Czy brzmi lepiej niż kosztujący 50 razy więcej high-endowy wzmacniacz o mocy wyjściowej 50W? Oczywiście, że nie. Tylko nowicjusze skupiają się na mocy. Doświadczeni audiofile wiedzą, że do większości sesji odsłuchowych nie potrzebują więcej niż 10W, choć oczywiście zależy to od skuteczności głośników.

 

Montaż punkt-do-punktu. Szwajcarski przewód

 

Wydajesz dużo pieniędzy na interkonekty. Dlaczego więc sygnał wewnątrz urządzenia ma biec od gniazd RCA lub do terminali głośnikowych ścieżkami miedzi tak cienkimi, że trudno je nawet zauważyć. To mało high-endowe…

 

We wszystkich swoich urządzeniach, Prima Luna stosuje montaż punkt-do-punktu. Cała ścieżka sygnałowa, łącznie z rezystorami i kondensatorami, jest z mozołem łączona ręcznie— grubym i solidnym drutem - przez wykwalifikowanych rzemieślników.

 

Do montażu wzmacniaczy zintegrowanych EVO 300 i EVO 400 stosujemy szwajcarski przewód: pokryta srebrem monokrystaliczna miedź beztlenowa otoczona teflonowym dielektrykiem. Daje on wysoką szybkość i przejrzystość sygnału.

 

Jeżeli kupisz tańszy wzmacniacz, zapłacisz fortunę za jego modyfikację. Łatwe do zauważenia, różowe węglowe, bezindukcyjne, szerokopasmowe rezystory TAKMAN z Japonii to ulubione komponenty osób, które zawodowo zajmują się udoskonalaniem sprzętu elektronicznego. Wyróżnia je bowiem niski poziom szumów, liniowość pracy i muzykalność.

  EVO400 EVO300 EVO200 EVO100
Przełącznik Stereo/Mono
Wejścia XLR - -
Wejścia RCA
Moc w trybie ultraliniowym
Stereo (lampy EL34)
2 x 70W 2 x 44W 2 x 44W 2 x 40W
Moc w trybie triodowym
Stereo (lampy EL34)
2 x 38W 2 x 22W - -
Moc w trybie ultraliniowym
Mono (lampy EL34)
140W 85W 88W 82W
Moc w trybie triodowym
Mono (lampy EL34)
82W 45W - -
Wyjścia głośnikowe Stereo 4/8/16 Ohm 4/8/16 Ohm 4/8/16 Ohm 4/8/16 Ohm
Wyjścia głośnikowe Mono 2/4/8 Ohm 2/4/8 Ohm 2/4/8 Ohm 2/4/8 Ohm
Pasmo +/- 1dB 9Hz–60kHz 10Hz–70kHz 10Hz–65kHz 12Hz–85kHz
Pasmo +/- 3dB 8Hz–70kHz 8Hz–75kHz 7Hz–95kHz 10Hz–95kHz
THD (1W) <0,1% <0,2% <0,2% <0,2%
Stosunek S/N  91dB 91dB 86dB 90dB
Impedancja wejściowa 100 kOhm 100 kOhm 100 kOhm 100 kOhm
Czułość wejściowa (EL34) 1,1V 0,87V 0,87V 0,88V
Zużycie energii (EL34) 470W 300W 280W 270W
Szwajcarskie okablowanie - -
Rezystory TAKMAN - -
Kondensatory DuRoch - -
AC Offset Killer - -
Obsługa pilotem
zdalnego sterowania
- -
Przełącznik trybu
ultralinear na triodowy

zdalnie
✔ 
zdalnie
- -
Wejścia SuperQuiet 
Obsługa lamp KT150  
Adaptive AutoBias
Okablowanie
point-to-point
Wskaźnik sprawności lampy
Transformatory
szerokopasmowe

największe

największe

większe

duże
Transformatory toroidalne
największe

największe

większe

duże
Lampy 6 x 12AU7
8 x EL34
6 x 12AU7
4 x EL34
4 x 12AU7
4 x EL34
2 x 12AX7
2 x 12AU7
4 x EL34
Wymiary (mm) 403x386x205 403x386x205 403x365x205 403x280x190
Ciężar netto 31 kG 30 kG 21 kG 17 kG
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie